Новий облік комунальних послуг

Новий облік комунальних послуг

1.08
2017

ZWkdXzrrflAzWXO-1600x900-noPad

 

28 липня 2017 року Президент підписав закон “Про комерційний облік комунальних послуг”, ухвалений Верховною Радою України 22 червня 2017 року.

         Документ передбачає обов’язкове оснащення загальними (на будинок) та індивідуальними (на окреме приміщення в будинку) лічильниками всіх будівель, приєднаних до зовнішніх теплових мереж, мереж гарячого та холодного водопостачання.

 

 

Загальні лічильники

       Відповідно до закону, загальні лічильники мають бути встановлені операторами зовнішніх мереж до 1 жовтня 2017 року (для нежитлових будівель) або до 1 жовтня 2018 року (для житлових будинків). Однак, оплата за встановлення загальних лічильників покладається на споживачів. Мешканці квартир будуть попереджені про встановлення приладу за два місяці із наданням інформації про вартість та способи оплати. Законом передбачена можливість розстрочення сплати внесків за встановлення приладу на п’ять років, або інший строк, за згодою сторін. Зі свого боку, жителі будинку можуть погодитися на запропоновані умови встановлення лічильників, або виступити з ініціативою зміни запропонованих умов та погодити їх з операторами зовнішніх мереж, або повідомити, що обладнають свій будинок приладом обліку самостійно.

Квартирні лічильники

       Крім того, згідно з прийнятим документом, для багатоквартирних будинків обов’язковим буде оснащення індивідуальними (квартирними) лічильниками або приладами-розподільниками показників споживання теплової енергії. Індивідуальні лічильники повинні бути встановлені до 1 жовтня 2018 року, а для нежитлових будівель з кількома споживачами – до 1 жовтня 2017 року.

Закон встановлює, що розрахунки за комунальні послуги повинні здійснюватися виключно на підставі даних загальних лічильників та гарантує доступ до таких даних для споживачів.

Розрахунки

  1. У разі якщо приміщення всіх споживачів у будівлі будуть оснащені індивідуальними лічильниками, споживачі будуть сплачувати за спожиті послуги відповідно до показників індивідуальних лічильників, проте, якщо виникає різниця між показаннями загального лічильника, встановленого у будинку, та сумою показань індивідуальних лічильників, така різниця розподіляється відповідно до методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, що має бути затверджена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
  2. У разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена індивідуальними лічильниками, а частина – не оснащена, то споживачі, які встановили індивідуальні лічильники, будуть сплачувати за спожиті послуги відповідно до показників індивідуальних лічильників. Різниця між показниками загального лічильника, встановленого у будинку (без урахування обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби), та сумою показань індивідуальних лічильників, буде розподілятись між споживачами, які не мають індивідуальних лічильників, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.
  3. У разі якщо жодне приміщення у будівлі не оснащене індивідуальними лічильниками, загальний обсяг спожитих у будівлі послуг розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.

Таким чином, власники приміщень, не оснащених індивідуальними лічильниками, ризикують опинитись в ситуації, коли доведеться платити за послуги, фактично спожиті власниками інших, не оснащених індивідуальними лічильниками, приміщень у будівлі, що в свою чергу спонукає споживачів до встановлення індивідуальних лічильників, якомога раніше.

Документ також забороняє приєднання до мереж нових будівель, які не обладнані зазначеними вище лічильниками.

Залишилиcь запитання?